fbpx
+570 207 216
dok@vsweb.pl

Logo- ważny element brandingu

Profesjonaliści od marketingu do Twojej dyspozycji

Logo- ważny element brandingu

logo ważne

Logo jest znakiem, który powinien czytelnie określać daną markę. Wiązać działalność firmy, jej cel, wizję  –  stanowić jej spójną identyfikację. Być skondensowanym, wielopłaszczyznowym symbolem.

Logo jest szansą. Znane jest powiedzenie, że obraz jest wart więcej niż tysiąc słów.

Nie powinno się traktować projektu logo po macoszemu, jako kolejny koszt nie dający żadnych wymiernych korzyści. Mieć je dlatego, że wypada, bo estetyki musi stać się za dość. Niektórzy przedsiębiorcy w ogóle rezygnują z tego typu koncepcji i identyfikują się jedynie nazwą firmy.

Dobre, pomysłowe logo jest w stanie zrobić dla Ciebie znacznie więcej niż tylko zapełnić puste miejsce. Nie bez powodu duże firmy wydają ogromne pieniądze na swój brand, o który nieustannie dbają. Firmy z profesjonalnym działem marketingowym kojarzymy z określonym stylem, konwencją. Wiemy czego spodziewać się po McDonald’s, a czego po KFC. Jestem przekonana, że masz charakterystyczne skojarzenia dla każdej z tych marek, od wyglądu restauracji, przez określone kolory, aż po zapach, a ich logo spójnie dopełnia całość. Logo McDonald’s znane nam obecnie, sięga swoją historią do 1962r. Przetrwało próbę czasu i wciąż jest na tyle chwytliwe, że osiąga międzynarodowy sukces, trwale zapisało się w świadomości odbiorców.

Istnieje wiele kreatorów oferujących stworzenie znaku firmy. Z naszego punktu widzenia logo powinno być idealnie skrojone do Twojej marki, stąd nie ma miejsca na gotowce. Dobre logo przykuwa uwagę odbiorcy. Zaskakuje go ujęciem tematu, zapada w pamięć, a na pewno jest charakterystyczne. Warto, żeby było spójne lub dopełniające kolorystykę obraną przez firmę. To decyzja o podobnej wadze jak wystrój wnętrza restauracji –trudno wycofać się z początkowo obranej konwencji. Jeśli Twoja firma sprzedaje konstrukcje stalowe dobre logo również przyniesie Ci korzyści. Począwszy od pierwszego profesjonalnego wrażenia (które ciężko zbudować nie posiadając indywidualnego, charakterystycznego wizerunku), przez poprawę rozpoznawalności, graficzną reprezentację działalności firmy, aż po zapisanie się w pamięci odbiorcy.

Jeśli chodzi o już istniejące loga bierzemy pod uwagę ich rozpoznawalność na rynku. Nawet jeśli nie są one najlepiej skomponowane, istotne jest to, żeby nie poczynić wizerunkowej szkody. Ważnym i dobrym krokiem może być natomiast odświeżenie logo nadając mu nieco innego charakteru, co może iść w parze z ciekawym brandingiem, odnowieniem wizerunku w ogólności.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: