fbpx
+570 207 216
dok@vsweb.pl

Raport e-commerce – liczby mówią same za siebie

Profesjonaliści od marketingu do Twojej dyspozycji

Raport e-commerce – liczby mówią same za siebie

Rynek e-commerce rozwija się szczególnie dynamicznie. Już 55% polskich internautów kupuje w sieci. Co ważne do sklepu internetowego trafiają ludzie zainteresowani, często w konkretnej potrzebie. W dużej mierze nie są gotowi na zakup, ale mogą w prosty sposób dowiedzieć się więcej na temat oferowanych rozwiązań. Daje to ogromne możliwości względem działań marketingowych.

Coraz większa rzesza konsumentów, zanim uda się do sklepu przejrzy internet w poszukiwaniu informacji. Z amerykańskich badań wynika, że w ten sposób aż 82% konsumentów rozpoczyna swój proces zakupowy. Niesie to olbrzymi potencjał, jeśli chodzi o rynek e-commerce. Z dużym prawdopodobieństwem klienci dotrą do sklepu, który oferuje informacje dotyczące poszukiwanego rozwiązania. Konsument chce dowiedzieć się możliwie najwięcej i na podstawie tej wiedzy dokonać wyboru. Chce również kupować produkty czy usługi od specjalistów w danej branży. Co ciekawe, prawie połowa konsumentów uważa, że wie więcej na temat danego produktu niż obsługa sklepu stacjonarnego, podobnie w przypadku znajomości marki. Podsumowując, kluczową sprawą jest jakość Twojej strony internetowej – czy ma szanse przynieść Ci wymierne korzyści sprzedażowe.

Przede wszystkim, aby użytkownik mógł dotrzeć do Twojego sklepu, witryna internetowa powinna być przejrzysta i uporządkowana, sprawna technicznie. Należy podkreślić, że prostota oraz szybkość zakupów online pełni ważny czynnik decydujący o zawarciu transakcji, według badań dotyczących polskiego rynku. Ważna jest także responsywność sklepu. Na polskim rynku e-commerce aż 25% wszystkich transakcji jest dokonywanych mobilnie. W praktyce, żeby zwiększyć ilość klientów Twoja strona musi być przystosowana do otwierania na smartfonach czy tabletach. 13% badanych deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie. Łatwość korzystania z Twojej witryny na urządzeniu mobilnym okazuje się być kluczowa dla ponad co 10-tego klienta. Równie ważna jest możliwość dokonywania mobilnych płatności albo szeroki wybór firmy kurierskiej. Poza tym konieczna jest także odpowiednia strategia marketingowa, wdrożenie pełnej synchronizacji z mediami społecznościowymi czy platformami, na których również oferujesz swoje produkty. Wykorzystaj narzędzia marketingu spersonalizowanego, stwórz kampanię mass-mailingową, buduj relację z konsumentami, pokaż swój profesjonalizm i umiejętności, zaprezentuj doświadczenie w branży – tego wszystkiego oczekuje od Ciebie klient.

 

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/w-sieci-kupujemy-coraz-wiecej-i-chetniej-jak,252,0,2393340.html

https://a.sfdcstatic.com/content/dam/www/ocms/assets/pdf/datasheets/mc-retail-connected-shopper.pdf

Raport e-commerce magazynu interaktywnie.com z 2019 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: