fbpx
+570 207 216
dok@vsweb.pl

Lojalność w sieci WooCommerce

Profesjonaliści od marketingu do Twojej dyspozycji

Lojalność w sieci WooCommerce

Powracający klienci sklepu internetowego wydają 67% więcej niż nowi, natomiast lojalni klienci polecają firmę w swoim gronie znajomych (według danych firmy consultingowej Bain&Company).

Lojalność w sieci jest zjawiskiem rzadko spotykanym. Z drugiej strony klient powracający to skarb dla przedsiębiorcy – generuje stabilny, często większy zysk względem nowego klienta. Poza tym nie wymaga dużych nakładów czasu czy finansów, biorąc pod uwagę koszt dotarcia do nowego odbiorcy. Dodatkowo istnieje duża szansa, że podzieli się swoimi doświadczeniami z bliskimi, szerząc grono nowych, pozytywnie nastawionych do marki klientów.

Zmorą sklepów internetowych są wymagania względem potencjalnego klienta. Pamiętaj, że konsumenci wybierają zakupy w sieci szczególnie ze względu na szybkość dokonywanych transakcji, wygodę. Skomplikowane komunikaty, procedura zakładania konta, brak przejrzystości koszyka – odstraszają od zakupów. Warto również wspomnieć o konieczności przystosowania strony do urządzeń mobilnych, na których Polacy coraz częściej dokonują zakupów czy wstępnego rozeznania rynku. Należy również zadbać o prostą, intuicyjną procedurę zakładania konta, redukcję niektórych elementów. Dobrym rozwiązaniem może być logowanie za pomocą Facebooka czy mediów społecznościowych, tak, żeby klient nie musiał tworzyć nowego konta. Według danych przytaczanych w poradniku utworzonym przez Google 92% użytkowników nie kończy procesu zakupowego, jeśli nie pamięta swojego hasła.

To, co wydaje się być z punktu widzenia przedsiębiorcy nieistotne, proste, weryfikują klienci. Pamiętajmy, że budujemy pozytywne doświadczenie użytkowników poprzez usprawnianie procesu decyzyjnego, okrajanie go ze wszystkich zbędnych elementów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: